28 Temmuz 2015 Salı

DÜNYA BARIŞI




DÜNYA BARIŞI
Kurulduğu günden beri dünyada bir savaş ve durmak bilmeyen kan akıtma yarışı. Yaşlı gözler bakarken, toprağa verilen cansız soğuk bedenler ardı sonu gelmedi. Hayır ağzımı bozmayayım diyorum, dayanamıyorum. Düşünüyorum işin içinden çıkamıyorum. Hepimiz bir ana ve babadan geliyorsak, ne ara siz, biz ve öteki olduk. Ötekinin insan olduğunu niye unuttuk.

Din düzleminde Allah sana ne demiş, insan ol demiş; insanlığın yaratılış şerefine layık ol. Dünya nizam namesi olarak da bak bu kitapları gönderiyorum oku anla ve rehber olarak takip et. İnsan olmanın kriterlerine uy, dürüst ol, namuslu ol ahlaklı ol, insanları hayvanları ve yaratılmışların hepsini sev. Hiçbir şeye zarar verme. Allah rızası için yaratılmışlara iyilik yap. Ondan sonra da Allah’a ibadet et, oruç tut, namaz kıl, zekat ver.


Ama işin büyük kısmı önce insan olmak. Ha sen dersen ki ben Allah’ın dediği gibi insan olmayı bir kenara bırakıyorum, ben şöyle namaz kılarım, şöyle oruç tutarım, şöyle nafile namaz kılarım, hiç muteber değil. Allah insanlık düzleminde yaratılmış olanı mutlu kılmayı emretmiş. Ama bugün herkes bunu göz ardı etmiş, rekât skorunun peşinde.

Daha büyük olan problem ise din düzleminde insanlara iyiliği telkin ederek insanları mutlu kılamıyorsun, Din şemsiyesi altında ümmet alt şemsiyesi yapıyorsun mezhepler çarpışıyor. Sünni ise Alevi çıkıyor, Şii çıkıyor; Hristiyanı ayrıı, onun içinde Ortodoksu, Protestanı, Evenjelisti, Kataoliği bir sürü karşıt doğuyor. Demek ki din düzlemi insanları mutlu edecek bir zemin değil, muhakkak karşıt yaratıyor.





Milliyet şemsiyesi yapıyorsun, ırklar çarpışıyor. Demek ki bu düzlemler doğru düzlemler değil. Allah bize doğru düzlemi emretmiş biz onu algılayamamışız.


O zaman Allah’ın mesajlarını doğru algılamak ve ilmi tamamlamaya çalışmak lazım. Dünya’da kainatta bütün insanların mutlu olabilmesi için, tek zemin, tek şablon var. İnsan olmak şablonu. Allah da bunu emretmiş. Derin düşünürlerse bunu bulacaklar. Derin düşünmesi gerekenler derken top yekun hepimizi kastediyorum. Göremezsin ki bir bilim adamının bir din adamını öldürdüğünü. Ama tersi durumlar duymaya alışıp da bize dizi kanalına zap yaptırıyor.


Allah ne demiş, “Yaratılış şanına layık ol” adam ol! Bunu kutuplardakine de demiş, ekvatordakine de demiş, Afrika’dakine de demiş. Dünyanın her yerindekine. Şimdi bakıyorsun eğer insanlar sadece ve sadece insan olmak düzleminde ve insan olmak şablonunda hareket etseler kainatta mutsuzluk yok.


Evet her dinin belli farzları var ama hiçbiri sana insanlık düzlemini bir kenara koy demiyor. Önce insanlığı yerine getir çünkü öbürleri eksik kalsa bile insanlığını bozamıyorsun.
Şablon ve terazi çok basit. Allah’ın yaratmış olduklarına yapmış olduğun iyilikler ve Allah’ın yaratmış olduklarına yapmış olduğun kötülükler. Ozon tabakasını deldin, insanlık düzleminden çıktın. Toprağı zehirledin denizi kirlettin, yalan söyledin; beş milyon yıl ibadet etsen de sana geçmiş olsun.

Ama şimdi bizim derdimiz mahallede çekirdek çitleme sevdası.



Sen orucu nasıl tuttun. Ben Sunni’yim orucu böyle tuttum namazı da böyle kıldım. Ben de Şii’yim orucu böyle tuttum namazı da böyle kıldım. Ha siktir lan olur mu öyle diye başlayan tartışmalar yüzyıllık savaşlara dönüşüyor. Din düzleminde ırk düzleminde kavga hiç bitmiyor. İnsanlık düzlemine getirip koydun zaman bütün karşıtlıklar ortadan kalkıyor, her yer günlük güneşlik. Kainat bu düzleme gelmediği sürece kainatta mutluluk ve huzur yok. Bu şablona göre eğitilirler ve yaşarlarsa, kavga yok huzursuzluk yok, fakirlik yok.
Peki Müsaade ederler mi?

Onların ben ta….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder